אסטרטגיות לשינה בריאה יותר

הבלוג חוזר לפעילות לאחר שינה לא קצרה ומה טוב יותר מאשר לכתוב על אסטרטגיות שינה…

לאחר הקריאה, אתם מוזמנים להצטרף לקהילת ידע מקצועית ומתפתחת בגוגל פלוס, בתחום הטיפול בנוער וצעירים. הרבה ידע מקצועי אשר הולך ומצטבר – לשרות כל אנשי המקצוע בתחום הטיפול והחינוך-טיפול בנוער וצעירים.

שינה בריאה... סבא ונכד

אז נכון, כשסבא ונכד ישנים יד ביד זה אידאלי אבל אצל מתבגרים, שינה יכולה להפוך לעניין מורכב. מצד אחד, הם גדלים ומשתנים גופנית וקוגניטיבית דבר אשר משפיע על מעגלים רבים בחיים, כולל השינה. בזמן השינה גם מופרשים רבים מההורמנים הייחודיים לתקופת מעבר זו. אני פוגש לא מעט מתבגרים שמופתעים מעוצמת השינוי ולא מבינים שמאיפה זה "נופל" עליהם. הסבר פסיכו-חינוכי יכול להרגיע אותם מאוד ולהפחית חרדת ביצוע. מצד שני, ההרגלים שלהם משתנים בתחומי חיים מגוונים. שינה היא הרגל שכזה וראו לדוגמה את ימי הקיץ ההפוכים אצל רבים מהמתבגרים והמתבגרות שסביבנו. ירדן לוינסקי מביא מספר אסטרטגיות לאלו שחווים קשיים בשינה. מתאים לכל גיל ומומלץ "לגזור ולשמור" לכל עת ובמיוחד לסיומי חופשות ארוכות כמו למשל, השבוע שלפני הראשון בספטמבר, כאשר "הפוכי השינה" מתחילים (או אמורים להתחיל) להתכונן לתחילת בית הספר.

והנה סרטון TED-ED קצר (4 דקות) המדגים ומסביר מה קורה כשלא ישנים מספיק. לטענת הכותבים, באמריקה 30 אחוז מהמבוגרים ו-66 אחוז מהמתבגרים לא ישנים מספיק. מספרים גבוהים מאוד ולדעתי תופעה מוכרת גם אצלנו בארץ.

 

כתבו והגיבו כאוות נפשכם. מעוניינים בעוד מידע? שאלו אותי. אבל קודם כנסו לתיקיה המשותפת בה ניתן למצוא את המאמר המדובר של ירדן לוינסקי, עשרת הדיברות לשינה בריאה (עברית), אסטרטגיות מיינדפולנס להרדמות קלה (באנגלית קלה), מדריך לעזרה עצמית שמתאים לילדים ובני נוער וכמובן למטפלים (אנגלית) ועוד… כמו תמיד, לאורך הזמן מתווספים מאמרים, פרוטוקולים ועוד פנינים. למתקשים בפתיחה ושמירה של הקבצים בדרייב שלכם, כתבו לי ואשתדל לסייע בצמצום הפער הדיגיטלי בכמה דקות קצרות.

תוספות מאוחרות לפוסט המקורי (מעודכן מרץ 2017)

אלכסון: "בחיינו העסוקים, בריצתנו היומיומית, השינה נראית כתחזוקה, אולי כבריחה מן היומיום. אך השינה אינה רק עניין טכני, ביולוגי או בריאותי. היא עולם ומלואו וגם הזדמנות לפגישה אינטימית עם עצמנו: "ותרו על השליטה, לכו לישון"//מחקר עדכני: שלושה מתוך ארבעה אנשים הלוקים באינסומניה, יצליחו להפטר ממנה באמצעות טיפול CBT באמצעות הרשת//הפרעות שינה או הפרעות קשב? "הפרעות שינה מסוג חדש" באלכסון//עד כמה משפיעות התרופות להפרעת קשב וריכוז על השינה, אצל ירדן לוינסקי//סקירה מצוינת ב"אלכסון" על למה אנחנו ישנים//

4f70093aee801b4679ad187da7e2d5c7.jpg

מתוך: פינטרסט

מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה אסטרטגיות לשינה טובה יותר, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s